Tuesday, May 31, 2011

x kedekut la...bijak...

Assalamualaikum...

nih ak nak citer apa yang ayah ak pernah citer kat ak...moral of the story...kt kena bijak dalam semua hal, mana lah tau kalau dapat untung lebih..x kira la dunia ke akhirat ke..

Cerita pasal tauke Mydin yang bernama Mydin jugak kot.

Suatu hari, Mydin pergi la makan sarapan kat kedai mamak. Dia order mee goreng ngan air suam. dan...dan..dan...die mintak asam limau nipis lebih...
Kalau sekali kita fikir mesti pakcik ni nak perah kat mee die kan...sebab tu laa yang selalu orang buat.

Tapi x untuk pakcik Mydin. Dia amek limau tu, pastu dia g perah kat dalam air suam dia dan letak gula yang memang dah tersedia kat setiap meja!! Taraa!! Kalau orang lain kena bayar RM1 untuk air limau, dia free!! Amacam? Geliga tol otak die...

Disebabkan otak dia yang pandai cari jalan untuk berjimat laa Pasaraya Mydin selalu jadi tumpuan orang ramai untuk berbelanja secara jimat..

ok...selamat beramal..

6 comments:

  1. bijak..bijak..mane kau kenal dgn pakcik mydin tuuuuuuuuuuu?

    ReplyDelete
  2. silah...oh yeayyyyyhhh
    iqmal...eh..anak dia kwn baik ak...satu skolah koooottttttttttt
    nadia!!! eh...diyana lagi sedap...DIYANA!!!!

    ReplyDelete